Suprasti akimirksniu
  • Elektromobilių rinka Europos Sąjungoje ir toliau silpsta
  • Europa elektromobilių rizikuoja atsilikti nuo JAV ir Kinijos
  • Augantys tarifai Kinijos elektromobiliams gali dar labiau stabdyti rinką
Šaltiniai
elektromobiliai
Elektromobilių rinka Europos Sąjungoje ir toliau silpsta. ELTA nuotrauka

Elektromobilių rinka Europos Sąjungoje ir toliau silpsta

Remiantis „S&P Global“ duomenimis, baterijomis varomų elektromobilių (BEV) dalis 2025 m. sieks tik 21%. Šis skaičius smarkiai skiriasi nuo pirmoje 2024 m. pusėje numatytos prognozės, kuri siekė 27%.

Pasak „S&P Global“, šis prognozės sumažinimas atspindi kintančias rinkos sąlygas, nes elektromobilių paklausa mažėja ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Tai taip pat kelia grėsmę ES užsibrėžtiems 2025 m. anglies dvideginio mažinimo tikslams.

Siekiant mažinti taršą, automobilių gamintojai svarsto įvairius alternatyvius sprendimus. Viena jų – partnerystės tarp gamintojų, turinčių aukštesnius ir žemesnius emisijos rodiklius, taip pat pardavimo strategijos, kuriose dėmesys telkiamas į efektyvesnius automobilių modelius. „Mild-hybrid“ technologijos, kurios apima mažos talpos baterijas, skirtas palaikyti tradicinio dyzelinio ar benzininio variklio veiklą, taip pat galėtų prisidėti prie šių tikslų.

Europa elektromobilių rizikuoja atsilikti nuo JAV ir Kinijos

Čekijos transporto ministras Martinas Kupka, išreikšdamas susirūpinimą, komentavo:

„Be tikslinio automobilių pramonės veiksmų plano rizikuojame atsilikti nuo JAV ir Kinijos. Realybė rodo, kad ES reikia lankstesnės sistemos, kad automobilių gamintojai galėtų pasiekti ambicingus CO2 mažinimo tikslus. Turime užtikrinti, kad pramonė panaudotų pelną investuodama į naujus sprendimus, o ne mokėdama baudas.“

Be to, Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) generalinė direktorė Sigrid de Vries pabrėžė, jog krizės pavojus reikalauja skubių veiksmų. „Visi rodikliai rodo, kad ES elektromobilių rinka stagnuoja būtent tada, kai reikalingas spartus augimas. Be to, neproporcingos 2025 m. atitikties sąnaudos kelia grėsmę visai kelių transporto dekarbonizacijos politikai,“ sakė ji. „Europa privalo laikytis žaliosios transformacijos kelio, priimdama strategiją, kuri veikia.“

Augantys tarifai Kinijos elektromobiliams gali dar labiau stabdyti rinką

Siekiant apriboti Kinijos elektromobilių gamintojų, tokių kaip „Geely“, „BYD“ ir „SAIC“, dominavimą, ES neseniai padidino importo tarifus šių įmonių gaminiams. Nauji tarifai siekia 18,8% „Geely“ automobiliams, 17% „BYD“ ir net 35,3% „SAIC“ modeliams. Šis sprendimas priimtas reaguojant į pranešimus apie Kinijos valdžios subsidijas, kurios leidžia šiems gamintojams sumažinti kainas Europos rinkoje.